Ako ďalej učitelia

Autor: Veronika Árendášová | 25.7.2011 o 17:48 | (upravené 25.7.2011 o 18:12) Karma článku: 19,65 | Prečítané:  3194x

Nie je to tak dávno, čo som v istej nemenovanej pobočke banky podala žiadosť o príspevok na knihu pre deti. Čakala som dlhšiu dobu, ako kompetentní zareagujú, ale keď sa dlhé mesiace nikto neozýval a zašla som tam osobne. Chcela som jednoducho počuť nejakú odpoveď.

 

Hoci aj pred tým som banku viackrát navštívila, nepodarilo sa mi stretnúť sa s riaditeľom. Teraz som mala viac šťastia. Bol v kancelárii a dokonca bol rozhodnutý prijať ma. Fajn, pomyslela som si. Ešte som sa s riaditeľom v banke nestretla a nemala som ani nijakú predstavu o takomto človeku. Preto som bola prekvapená z ústretovosti mladého muža, ktorý mi jednoducho povedané vysvetlil, že neposkytnú nič. Menia logo banky a preto všetky voľné peniaze pripadajú na tento účel. Povedal mi to tak pekne, že som ani nevedela, čo mám na to, povedať. Poďakovala som za prijatie a odišla. Len v mysli mi stále vŕtala podobnosť so školstvom.

Školstvo sa mení, do neuvážených reforiem tečú peniaze „voľné" peniaze a učitelia necítia nijaké benefity. Asi tak podobne, ako klienti tejto banky, medzi nimi aj ja.

Začínam pri 499 eurách a skončím po dvadsiatich piatich rokoch na hranici 700 eur. Vidím svoju budúcnosť celkom jasne. V šesťdesiatich dvoch rokoch odídem do dôchodku, ak sa medzi tým nezbláznim z ťažko zvládnuteľných detí v triede a budem sa tešiť na oddych, pretože som tvrdo pracovala celý život a zaslúžim si dožiť s riadnym dôchodkom- s riadnym dôchodkom 310 eur. Vidíte v tom niečo nelogické?

Takže si to zrekapitulujme. Ukončila som strednú školu- gymnázium, prešla som bez zaváhania vysokú školu a chcela som pracovať vo svojom odbore. Spoločenským ohodnotením mojej práce bolo 499 eur nezdanených na úvod a 310 eur na sklonku života. Inak povedané- v šesťdesiatich dvoch rokoch budem musieť ešte pracovať, pretože štát ma ocenil, akoby som to predtým uvedené neabsolvovala. Ešte desať eur dole a mám nárok na 20 kíl múky a cestovín v tomto čase na mestskom úrade.

Rozmýšľam, kde sa stala chyba? Asi sme sa mali lepšie učiť... Alebo ani to. Potom sa mi vynára v pamäti televízna šou Test národa z roku 2006. V teste odpovedali Česi i Slováci a Slováci dokonca o pár bodov v inteligenčnom kvociente vyhrali. Spomínam si ako najlepšie obstáli študenti- učitelia. Takže asi sa až tak zle neučíme.

Tak možno je to v tom, že v prevažnej miere nebudujeme nič hmatateľné... Zväčša o nás vedia len naši žiaci. Potom mi z toho vyplýva opäť, že ich nedostatočne pripravujeme. Lenže, ako je možné, že tu máme toľko šikovných lekárov, právnikov, ekonómov, technikov, ale aj inštalatérov, obchodníkov, manažérov, farmaceutov a mnoho ďalších nemenej významných oblastí povolaní človeka. Azda sa to všetci naučili všetko sami?

Nie je vysoká škola zárukou vyššieho vzdelania a teda aj vyššieho ohodnotenia práce? Zo všetkých už spomenutých vecí mi vyplýva, že nie. A tak sa pýtam, na čo má budúci učiteľ strácať 5 rokov na škole, ktorá ho vedie k životu z ruky do úst?

Lebo už sme dospeli do obdobia, kedy vtipne mierená poznámka, čo sa vznikne po sobáši zdravotnej sestry s učiteľom, je krutým odrazom dneška. Sociálny prípad...

Takže ako ďalej učiteľ...?

Ako ďalej, pán minister?

Ako ďalej Slovensko?

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

EKONOMIKA

Lajčák hovorí o výbere Evky niečo iné, ako pred mesiacmi

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

DOMOV

Prieskum: Most-Híd je na hranici zvoliteľnosti, predbehlo ho aj KDH

Vo voľbách by opäť zvíťazil Smer.


Už ste čítali?